Bedrijven die hun bedrijfsmodel kunnen aanpassen aan de stijgende vraag naar duurzame producten kunnen op de lange termijn succesvol zijn.
In dit eerste artikel uit een serie over duurzaam design, ontleedt Ama Seery, Duurzaamheidsanalist bij het Global Sustainable Equity Team, duurzaam design en legt ze uit hoe het team dit opnemen in hun beleggingsaanpak.
Kernpunten:
- Design is een veelzijdige term voor de manier waarop we de wereld waarin we leven, vormgeven. Duurzaam design houdt rekening met milieu en maatschappij en draagt bij aan een duurzame ontwikkeling.
- De Global Sustainable Equity-strategie is gebaseerd op de overtuiging dat voortdurend bijsturen en ontwikkelen in belangrijke mate bijdraagt aan de ontwikkeling van een duurzame economie.
- Bedrijven moeten hun businessmodellen aanpassen en transformeren om aan de toenemende vraag naar duurzame producten te voldoen.
Wat is design? Dit is een moeilijke vraag om dat het antwoord zo ingewikkeld is. De term bestrijkt veel meer dan vormgeving alleen. Het woord beschrijft objecten, systemen en processen. Het wordt gebruikt voor de manier waarop we communiceren en hoe we leven. Het is gekoppeld aan de identiteiten van personen, bedrijven en landen. Dit onderwerp is te groot om in een artikel volledig te bespreken. Dit is het eerste artikel uit een serie waarin we dit onderwerp in al zijn facetten zullen toelichten.
Het beleggingsproces van de Global Sustainable Equity-strategie is op zich al een voorbeeld van duurzaam design. Het werd ontwikkeld om rekening te houden met milieu- en maatschappelijke overwegingen terwijl het er tegelijkertijd op gericht is klanten te voorzien van een constante bron van alpha, solide groei en kapitaalbehoud.
Verder lezen? Dat kan hier.