De uitdrukking "fast fashion" wordt zowel door consumenten als door beleggers heel losjes gebruikt.
De uitdrukking "fast fashion" wordt zowel door consumenten als door beleggers heel losjes gebruikt. Voor sommigen betekent het kleding die één of twee keer gedragen wordt en vervolgens weggegooid wordt. Voor anderen betekent het merken die snel reageren op de nieuwste trends en de juiste kledingstukken aanbieden voordat de mode verandert. Afhankelijk van je mening kan dit positief of negatief zijn voor fashionistas, de arbeiders in de toeleveringsketen en de planeet.
Duurzaamheid is steeds vaker de reden waarom consumenten voor een bepaald merk kiezen en beleggers voor een bepaald aandeel kiezen, en daarom is het belangrijk om een consistent en robuust kader te ontwikkelen voor het evalueren van de mode-industrie. Net als bij andere sectoren - én deelsectoren - heeft een belegger de keuze uit een groot aantal opties. De belegger wil zich comfortabel voelen bij elke keuze die hij of zij maakt voor het kopen, houden of verkopen van elk aandeel. Dat vereist grondig onderzoek.
De volledige tekst vind u hier : How sustainable are "fast fashion" businesses?